8.9.14

MINT INTERIORS - DE EERSTE WEEK

Het is zover: Zaterdag 30 augustus openen we voor het eerste de deuren van mijn eigen Mint interiors. Super spannend.
De hele dag lopen mensen die we kennen in en uit met cadeautjes en vol bewondering voor de winkel en de prachtige spullen die er in staan. Maar er is ook veel spontane aanloop vanuit het dorp en ook mensen via de flyers welke ik heb uitgedeeld op het schoolplein, de sportschool en in de wijk.
Iedereen is super enthousiast en er wordt dan ook veelvuldig gezegd dat het wel eens tijd werd voor een winkel met mooie hedendaagse interieuritems. Strak en modern maar tegelijk ook heel sfeervol en warm. Die combinatie vind ik zelf ook belangrijk en wil ik in de store dan ook graag uitdragen.
Je kunt je interieur mooi rustig houden en spelen met kleur door middel van accessoires etc. En daarnaast moet een interieur vooral niet te serieus worden genomen. Er mag best een grapje in zitten.

Aan het einde van die eerste zaterdag stuiter ik van de adrenaline! Wat een feest en wat gaaf dat al die vrienden, kennissen en anderen meteen de eerste dag bij de store zijn binnen gelopen.


Door de week is het rustiger, maar gelukkig veel geïnteresseerden met wie ik afspraken maak om met partner terug te komen om samen rustig te kunnen kijken. Of mensen die maten opnemen van de bank (heel erg in trek!), plaids en lampen en behang.  Afspraken met een aantal, voor de store, belangrijke leveranciers kunnen nu op lokatie plaats vinden, heel fijn. Ook krijg ik 2 aanvragen voor een interieuradvies intake binnen, doordat mensen mijn winkel zo mooi vinden en wel wat hulp kunnen gebruiken. De primaire reden een paar maanden geleden, om met de store te beginnen was om deze kruisbestuiving te kunnen realiseren dus hoe gaaf dat dat meteen in de eerste week 2x gebeurd!!



Wennen is het natuurlijk wel, je staat toch in een keer 4 dagen achter elkaar in de store en kunt niet even dicht, en "weekend" kennen we nu thuis niet meer. Mijn service gaat verder dan de store; stopt niet bij de deur en beperkt zich ook niet tot mijn winkeltijden. Een goede en prettige service, niet perse wat er in de winkel aangeboden wordt, maakt dat mensen terug komen. Daar werk ik (samen met Mark) heel hard aan en dat betekent o.a. dat ik op dagen en tijden dat de winkel dicht is met een auto volgeladen met spullen bij mensen langs rijd en advies geef.

De eerste week was echt boven verwachting en heeft mij volledig het vertrouwen gegeven dat het de juiste beslissing was om met de Mint interiors store te beginnen!
Deze maand komen er nog allemaal mooie nieuwe items binnen en we zijn dan ook nog vol in ontwikkeling.  Ik blijf zoeken naar mooie (Nederlandse en Scandinavische) items om in de Mint store collectie op te nemen. 

Tot snel!





No comments: